1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Кондиционеры, обогреватели с доставкой в Киеве: (044) 362-57-50, (095) 175-95-52, (097) 022-68-32

Настенные кондиционеры (Сплит-системы)

Мульти-сплит системы

Кассетные кондиционеры

Напольно-потолочные

Канальные

Конвекторы

Тепловые пушки

Вакуумування кондиціонера - це ВАЖЛИВО!


Ми рекомендуємо Вам завжди замовляти устаткування і його монтаж у однієї компанії, оскільки в цьому випадку ви завжди отримуєте повноцінну гарантію і застраховані від передчасного ремонту.

При монтажі кондиціонера зовнішній і внутрішній блоки спліт-системи з'єднуються між собою двома мідними трубами. Це спеціальні холодильні трубки із сплаву з високим вмістом міді. Вони призначені для забезпечення циркуляції холодагенту в холодильному контурі кондиціонера. Не вдаючись до подробиць облаштування холодильного циклу, цей процес можна проілюструвати таким чином. Компресор, що знаходиться в зовнішньому блоці, нагнітає гарячий фреон в теплообмінник зовнішнього блоку, де під високим тиском холодагент конденсується, віддаючи тепло зовнішньому повітрю. Для прискорення цього процесу теплообмінник зовнішнього блоку(конденсатор) обдувається вентилятором. Повністю сконденсований фреон в рідкому стані по тонкій рідинній трубі потім спрямовується у внутрішній блок. Але на шляху він проходить через спеціальний пристрій - термо-регулюючий вентиль(ТРВ) або реле протоки. ТРВ призначений для регулювання потоку холодагенту, який потім потрапляє у внутрішній блок і для зниження тиску фреону в рідкій фазі. Таким чином, охолоджений фреон в рідкому стані по тонкій мідній трубі потрапляє в теплообмінник внутрішнього блоку кондиціонера. Не важливо, про який тип внутрішнього блоку йде мова(настінний, касетний, канальний або будь-який інший) - процеси скрізь проходять абсолютно однакові.

У внутрішньому блоці рідкий фреон під низьким тиском починає інтенсивно випаровуватися, кипіти. Теплообмінник внутрішнього блоку поглинає тепло. Для того, щоб зробити цей процес ефективнішим, а також для того, щоб забезпечити поширення охолодженого повітря по приміщенню, теплообмінник обдувається вентилятором. На виході з внутрішнього блоку в товсту газову трубу потрапляє холодагент, що повністю википів, в газоподібному стані. По трубці він потрапляє назад в зовнішній блок - в компресор. Далі процес повторюється. Так в дуже спрощеному виді працює будь-яка холодильна установка. У тому числі і побутова спліт-система. До речі, звичайний холодильник працює точно так же.

Саме ці дві труби - товсту і тонку, і прокладають монтажники спліт-системи при установці. До цих робіт пред'являються високі вимоги. Зокрема в труби не повинні потрапляти пил, пісок або мідна стружка. Місця вальцьованих з'єднань повинні забезпечувати щільне і повністю герметичне з'єднання.

Після того, як усі трубки прокладені, закріплені і надійно сполучені з кранами зовнішнього блоку і штуцерами внутрішнього блоку, на перший погляд, систему можна запускати. Та ба. У сполучних трубках і в трубках теплообмінника внутрішнього блоку на цьому етапі знаходиться повітря. Ні в якому разі не можна допустити того, щоб в працюючій системі холодагент змішувався з повітрям. Це приведе до істотної зміни характеристик фреону, що у свою чергу приведе до ненормальної роботи системи, у тому числі зниженню холодопродуктивністю і обмерзанню окремих частин контура.

Окрім цього, навіть дуже невелика кількість водяної пари, розчиненої в повітрі, що потрапило в контур, дуже швидко розчиняється в олії, що змащує компресор. Це веде до погіршення змащуючих властивостей і підвищеного зносу компресора. А компресор- це найвідповідальніший і дорожчий агрегат в кондиціонері. Тому перед пуском змонтованої спліт-системи обов'язково необхідно видалити усе повітря із сполучних трубок і теплообмінника внутрішнього блоку.

Для цього до сервісного порту на одному з кранів зовнішнього блоку через спеціальний манометричний колектор під'єднується вакуумний насос(вакууматор). Цей прилад впродовж десяти-двадцяти хвилин(тривалість вакуумування траси залежить від потужності кондиціонера і протяжності сполучних трубопроводів) відкачує повітря з траси, створюючи в ній глибокий вакуум.

Процес спостерігається по манометрах на колекторі. Після того, як необхідний вакуум досягнутий, насос відключається, і ще впродовж п'ятнадцяти-тридцяти хвилин монтажники спостерігають, чи не змінюється тиск в системі. Нерухома стрілка манометра показує повну герметичність системи і усіх зроблених з'єднань. У разі, якщо спостерігається падіння вакууму, це означає, що десь є підсос повітря. Тоді монтажники обов'язково повинні знайти негерметичне місце і усунути несправність.

Під час вакуумування монтажникам, звичайно, не доводиться чекати, нервово поглядаючи на стрілку манометра. Ним є чим зайнятися в цей час. Це кріплення траси зовні, підгонка кришок коробів, підведення живлення і інші етапи процедури установки кондиціонера, що залишилися. Тільки після того, як фахівці переконалися, що в трасі немає повітря і вона повністю герметична, робиться відкриття кранів зовнішнього блоку, пуск фреону в систему. Тепер можна сміливо робити тестовий запуск системи.

Під час тестового запуску кондиціонер включається в усіх режимах, а фахівці стежать, щоб продуктивність спліт-системи відповідала заявленим характеристикам.

Дуже часто процедурою вакуумування траси нехтують і підбурюють через систему частину холодагенту, щоб він витіснив усе повітря з траси. Втрата несуттєвої частини фреону не позначається негативно на подальшій роботі кондиціонера, особливо, якщо довжина траси не перевищує п'яти-семи метрів. Але небезпека полягає в іншому. Ніхто не знає, чи усе повітря витіснене з траси. І хоч на перший погляд при достатньому продуванні траси там не повинно нічого залишитися, практика показує, що в основному згодом проблеми в роботі виникають саме на тих монтажах, де вакуумуванням нехтували. Саме незручне в цьому моменті полягає в неоднозначності симптомів - іноді при діагностиці таких невдалих об'єктів далеко не відразу вдається з'ясувати причину незадовільної роботи системи. І виправлення ситуації спричиняє за собою повну евакуацію фреону з системи і заправку кондиціонера новим холодагентом по вагах. Ця процедура займає досить багато часу і коштує недешево, особливо якщо система розрахована на фреон марки R - 410(більшість сучасних кондиціонерів).

Окрім іншого, вакуумування системи і подальше опресовування під вакуумом дозволяє також достовірно переконатися в повній герметичності системи. Це практично повністю виключає вірогідність витоку фреону впродовж перших днів після монтажу. До речі саме витік в перші години або дні роботи системи є ознакою неякісного монтажу, зокрема вальцьованих з'єднань трубопроводу.

На закінчення хочеться зробити ще одне важливе зауваження. Витік фреону дуже небезпечний для компресора. Річ у тому, що при роботі електродвигун компресора охолоджується потоком холодагенту. Якщо кондиціонер погано охолоджує, перше, що зазвичай робить користувач, це виставляння ще нижчої температури на пульті управління і спроби включити і вимкнути кондиціонер. Такі спроби можуть призвести до згорання компресора, що спричиняє за собою дорогий ремонт. Але навіть якщо компресор не згорів, нещільність в трасі призводить іноді до того, що на стороні низького тиску відбувається підсос повітря в систему. А це вже описані проблеми з вологою. Якщо згодом не робиться повна евакуація і заправка свіжим фреоном, система працюватиме нестабільно і швидше за все все-одно вийде з ладу.